Swapinfo!

Problemen, swaps, tuning, inlaten, versnellingsbak, uitlaten, etc.
Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: B18c4 in CRX

Bericht door kamelenjager » 14-12-10 21:23

-Ik wil OBD1 gaan rijden, omdat deze schijnbaar makkelijker en goedkoper aan te passen in toch?
Aanpassen makkelijker = ja, goedkoper = nee. Waarom niet goedkoper? in mijn eerdere post staat wat je er voor nodig bent. En natuurlijk de kosten om te laten afstellen, of je eigen licentie voor bv ECtune, maar dan lopen de kosten aardig op.

- P28 ECU dat is een ECU van een ...? en hoe zit dat, want ik hoor dat er bij de verschillende ECU's ook verschillen zit met de Lambda, 1 draads of meer draads lambda sonde, kan ik de lambda sonde's van de B18C4 dan gebruiken icm met de P28 ECU?
obd1 = verwarmde (4draads) lambda, kan je in je conversieharnas solderen, boomslang handleiding lezen. B18C4 heeft origineel een verwarmde 4draads lambda. Betreft de ecu's, als je obd1 hebt maakt dat niet uit. Let op wel: P06 = nog geen vtec = Extra stukje solderen. P28 = vtec. Bij beide ecu's er nog in gesoldeerd worden zodat er een andere chip in kan. Als je dit zelf wil doen kan je je parts halen bij bv http://www.xenocron.com" onclick="window.open(this.href);return false; .Topsite!

-OBD1 ontsteking, bedoel je dat ik dan de complete ontstekings unit moet verwisselen of moet ik de kabels aanpassen, net als bijvoorbeeld bij de injectoren moet als ik mijn D16z5 kabelboom wil houden?
B18C4 is obd1 of obd2 ?? weet ik niet. een OBD2 onsteking is te re-pinnen naar OBD1, OBD0 ontsteking heb je niets aan als je op OBD1 wilt rijden. Injectoren heb je twee opties. B18 injectoren houden = resistorbox verwijderen (foto hieronder) en ALLE kabels van deze box aan elkaar solderen en de aansluitingen van de injectoren om solderen. Wil je dit niet doen, kan je de injectoren gebruiken van bv een B16A1 (D16Z5 weet ik niet of past). Let wel op de cc's van de injectoren, weet niet of er onderling in de genoemde verschillen zitten.

-Dynamo, kan ik toch alleen die stekker verwisselen met een OBD1 type dynamo toch?
Klopt

-Boomslang conversie harnass van obd-0 naar obd-1 ( en dan de B18C4 ECU eraan )
Kan, mits de B18C4 ecu voor OBD1 is, dit weet ik niet.

-Betreft de kabelboom, dan zou ik dus de injectoren moeten aanpassen zie hierboven, de Vtec draden leggen JA, de extra lambda draden leggenJA, en ik moest ook een draad verwisselen meen ik? kan wezen, hangt af van welke sensoren een b18c4 heeft, dit weet ik niet. Maar alle antwoorden in deze vraag vind je terug in de handleiding van de boomslang conversieharnas. > http://www.boomslang.us/obd0_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Laatst gewijzigd door kamelenjager op 14-12-10 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TJ_013
1e monteur
1e monteur
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-10-10 20:52

Re: B18c4 in CRX

Bericht door TJ_013 » 14-12-10 22:20

Zo dan, enorm bedankt Kamelenjager! ik denk dat ik zo wel alles weet wat nodig is.
oh wacht nog 1 vraag.

de Knock sensor en de variabele inlaat kleppen zijn niet van toepassing toch? want met een P28 ECU zit die aansturing er niet op, dus zou ik die er gewoon uit moeten slopen als die er op zitten..?

Nu moet ik er zeker wel uitkomen tegen die tijd!
Afbeelding
Honda CRX ED9 powered by Purple Monkey Engineering

www.purplemonkeyengineering.com

Gebruikersavatar
TJ_013
1e monteur
1e monteur
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-10-10 20:52

Re: B18c4 in CRX

Bericht door TJ_013 » 14-12-10 22:27

PS: top site! staat mooi spul op man!
Afbeelding
Honda CRX ED9 powered by Purple Monkey Engineering

www.purplemonkeyengineering.com

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: B18c4 in CRX

Bericht door kamelenjager » 15-12-10 08:16

TJ_013 schreef:Zo dan, enorm bedankt Kamelenjager! ik denk dat ik zo wel alles weet wat nodig is.
oh wacht nog 1 vraag.

de Knock sensor en de variabele inlaat kleppen zijn niet van toepassing toch? want met een P28 ECU zit die aansturing er niet op, dus zou ik die er gewoon uit moeten slopen als die er op zitten..?

Als je je P28 door een tuner laat afstellen kan hij de knock aan of uit zetten (in ieder geval wel met ectune) en de vlinderkleppen op een b18c4/gsr intake is daar gewoon mee aan te sturen... als je wat vermogenswinst wil kan je er nog een andere intake op zetten, b18c-r / skunk2 ofzo.

graag gedaan, succes ;)

Gebruikersavatar
Chieltje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 5906
Lid geworden op: 01-01-07 20:05
Locatie: zuidwolde

Re: B18c4 in CRX

Bericht door Chieltje » 15-12-10 10:03

B18c-r intake gaat niet passen..

S2 maakt speciale IM's voor de B18c4 omdat die een andere aansluiting heeft..
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!

Gebruikersavatar
crx90
1e monteur
1e monteur
Berichten: 4255
Lid geworden op: 27-05-06 20:27
Locatie: moergestel

Re: B18c4 in CRX

Bericht door crx90 » 15-12-10 17:53

die vlinderkleppen schijnen erg goed te zijn dus die zou ik er niet uit halen

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: B18c4 in CRX

Bericht door kamelenjager » 15-12-10 19:17

Mwah... met een skunk2 intake win je toch wel wat pk's met juiste afstelling

Gebruikersavatar
Chieltje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 5906
Lid geworden op: 01-01-07 20:05
Locatie: zuidwolde

Re: B18c4 in CRX

Bericht door Chieltje » 16-12-10 10:00

Beurik zijn C4 liep ook stukken lekkerder met S2 inlaat..
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!

Gebruikersavatar
Midnight
1e monteur
1e monteur
Berichten: 1542
Lid geworden op: 03-12-09 10:39
Locatie: Limoboland

Re: B18c4 in CRX

Bericht door Midnight » 16-12-10 16:22

Even ter info over de injectoren: B16A1 injectoren zijn gelijk aan D16Z5 injectoren
The fighter never quits, the quiter never wins.
viewtopic.php?f=3&t=11926" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
TJ_013
1e monteur
1e monteur
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-10-10 20:52

Re: B18c4 in CRX

Bericht door TJ_013 » 16-12-10 21:09

Dit is wel makkelijk voor de mensen die deze swap ook willen gaan doen, alle informatie staat erin!

Super jongens =D>
Afbeelding
Honda CRX ED9 powered by Purple Monkey Engineering

www.purplemonkeyengineering.com

Gebruikersavatar
crxje91
1e monteur
1e monteur
Berichten: 277
Lid geworden op: 26-02-10 13:39
Locatie: Zwijndrecht Zuid-Holland

Re: B18c4 in CRX

Bericht door crxje91 » 05-06-11 10:07

Brian schreef: - KM signaal, past de B16a1 KM kabel in mijn tellerhuis, of moet ik dan een EE8 tellerhuis hebben? Jal[/b]
welke ja?? een ee8 tellerbak er in of past de kabel gewoon
ee8 bak lijkt me zowiezo wel handig omdat je dan ook je toeren beter kunt aflezen omdat je std al 1000-1500 meer hebt.

plus wat ik nog nergens gelezen heb..
je slang voor je rembooster.. is bij een B16 net iets anders dan een D16.
zitten andere bochten in en is iets langer bij de B16 slang
weet iemand of deze zo past of dat je de B16 slang moet hebben..
ik heb hem zelf hier liggen aangezien ik toen de tijd een ee8 hrc+booster in heb gezet met mijn remswap en daar de slangen nog aan zaten.. toen vergeleken met elkaar..

ed9 assen passen prima in ee8/9 fusee's heb ik namelijk ook..

Gr arjan
CRXJE
Afbeelding

Gebruikersavatar
hondaherman
1e monteur
1e monteur
Berichten: 218
Lid geworden op: 11-09-10 16:23

Re: Swapinfo!

Bericht door hondaherman » 25-07-11 21:03

oke nog een vraagje de knipperlicht hendels van een d16z5

past dat op een b16a1 kabelboom? of moet dat ook van een vtec zijn?

zie het namelijk nergens staan
civic ed7 sold

civic ee9 project

en civic vtec-e

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: Swapinfo!

Bericht door kamelenjager » 25-07-11 21:28

Knipperlicht? Nee daar is neits anders aan.

Gebruikersavatar
hondaherman
1e monteur
1e monteur
Berichten: 218
Lid geworden op: 11-09-10 16:23

Re: Swapinfo!

Bericht door hondaherman » 26-07-11 18:36

kamelenjager schreef:Knipperlicht? Nee daar is neits anders aan.

oke dank u

had het ergens gehoord dat het niet paste op een b16 kabelboom maar dat zullen de hendels wel zijn geweest van een d16a9
civic ed7 sold

civic ee9 project

en civic vtec-e

VTI-Freakje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 205
Lid geworden op: 01-11-08 14:56

Re: Swapinfo!

Bericht door VTI-Freakje » 03-04-12 11:25

B16a2 in een shuttle hoe gaat dat in zn werk?
Kan ik daar gewoon een d16z5 kabelboom voor aanpassen en een a1 kabelbak aan hangen met de a2 assen?
Welke schakelstangen heb ik er voor nodig?

Gebruikersavatar
Chieltje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 5906
Lid geworden op: 01-01-07 20:05
Locatie: zuidwolde

Re: Swapinfo!

Bericht door Chieltje » 03-04-12 12:29

A1 assen, verswnellingsbak en schakelstangen.
Kabelboom gaat passen, alleen 3 kabeltjes bij trekken.
En swap-motorsteunen.. Ik heb eventueel nog een setje voor je (HAsport)
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!

VTI-Freakje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 205
Lid geworden op: 01-11-08 14:56

Re: Swapinfo!

Bericht door VTI-Freakje » 03-04-12 15:50

Kunnen a2 assen niet in een a1 bak?
Dus gewoon een d16z5 boom scoren en aanpasse voor de vtec en evt andere stekkers opzetten voor de a2 injectoren?

Gebruikersavatar
Chieltje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 5906
Lid geworden op: 01-01-07 20:05
Locatie: zuidwolde

Re: Swapinfo!

Bericht door Chieltje » 03-04-12 16:15

De A2 assen zijn te lang voor een shuttle of elke andere ED en EE. Het scheelt maar een centimeter of 2 maar je krijgt ze er niet tussen, en al zal dat je wel lukken kun je er niet fatsoenlijk mee rijden.

Wat voor kabelboom zit er nu in? Moet opzich niet zoveel werk zijn om de boel aan te passen.

Als je de a2 injectoren gebruikt moet je wel je resistorboxje er tussen uit halen, is niet veel werk scheelt weer een lelijk ding onder je motorkap.. ;)
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!

VTI-Freakje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 205
Lid geworden op: 01-11-08 14:56

Re: Swapinfo!

Bericht door VTI-Freakje » 03-04-12 17:41

Oh okee, dat van die assen wist ik nog niet. Resisterbox was ik zoiezo vanplan weg te halen of te verplaatsen. Ik heb nu een d15b2 erin, dus zal zoiezo een andere kabelboom moeten halen. Moet de interieurboom ook aangepast worden, want bij bijvoorbeeld een eg4 moet dit wel.

Gebruikersavatar
Chieltje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 5906
Lid geworden op: 01-01-07 20:05
Locatie: zuidwolde

Re: Swapinfo!

Bericht door Chieltje » 03-04-12 17:44

Interieurkabelboom kan je volgens mij zo laten..
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!

Plaats reactie