Honda CRX 1.6 DOHC

Nuttige informatie (zoals de EPC)
Plaats reactie
Ink91
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Honda CRX 1.6 DOHC

Bericht door Ink91 » 07-09-11 20:28

Hey, ik ben Brian, ben 20 jaar oud en ben op zoek naar een leuke auto.
Was eerst vooral geïnsteresseerd in echte oldtimers, maar zie daar nu nog maar even vanaf ivm de fikse onderhoudskosten en aankoopsprijzen.
Hierdoor ben ik op een CRX uitgekomen, altijd al een leuk autootje gevonden, maar nooit echt in verdiept.
Ik heb al een hoop op 't forum gelezen hier de afgelopen dagen en heb twee CRX'en op het oog.

http://link.marktplaats.nl/480442232" onclick="window.open(this.href);return false;
&
http://link.marktplaats.nl/477298975" onclick="window.open(this.href);return false;

De eerste is voor mij makkelijker omdat het niet aan de andere kant van het land is, maar hier moet nog wat aan het interieur gedaan worden(ik wacht nog op foto's).
De tweede ziet er netjes uit, maar ik vind de andere kant van het land nogal ver reizen(heb nog geen auto) om te kijken hoe het met de eventuele roest onder de kappen zit en de auto vervolgens niet te kopen.

Nu heb ik gelezen dat je vooral op plaatsen achter de body kits moet kijken, hoe kun je dat het beste doen?
De wielkasten controleren is niet zo'n probleem, daar kun je altijd wel kijken.
Onder de motorkap is ook zo'n probleem niet, maar vraag me vooral af hoe ik 't beste de dorpels enzo kan controleren.
De tweede is begin dit jaar nog overgespoten, weet niet of dit was om de eventuele roest te verhullen, vandaar de voorzorg.

Ik hoop dat jullie nog een paar tips/opmerkingen hebben, verder neem ik sowieso deze lijst als checklist mee als ik ga kijken:
http://www.decrxgarage.nl/index.php/han ... ankooptips" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz,
Brian

jorit35
1e monteur
1e monteur

Re: Honda CRX 1.6 DOHC

Bericht door jorit35 » 07-09-11 23:12

Ik zou zeggen beijk een paar crxjes en vergelijk ze met elkaar, wat er te koop is en wat je voor je geld kan verwachten, roest is zoiezo een probleem bij de crx dus daar kun je bijna niet omheen mits ie overgespoten is.
Voem wha weg FLITS

jorit35
1e monteur
1e monteur

Bericht door jorit35 » 07-09-11 23:16

Trouwens ik zou persoonlijk niet voor die 2 gaan, of je moet er echt van houden van die plamuur bakken :-#
Voem wha weg FLITS

Erik1606
Leerling
Leerling

Bericht door Erik1606 » 08-09-11 00:24

jorit35 schreef:Trouwens ik zou persoonlijk niet voor die 2 gaan, of je moet er echt van houden van die plamuur bakken :-#
Tsja, smaken verschillen he, ik vind het ook niks maar het blijft toch een rex :P
Afbeelding

Ink91
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Ink91 » 08-09-11 05:20

Antwoord van nr 2 gehad, nieuwe wielkasten ingelast voor ze opnieuw gingen spuiten, alleen de dorpels blijken wel roest te hebben waar dus nog een stukje ingelast moet worden...
Weinig ervaring mee, maar is dat een grote moeite? Ik neem aan of dat afhangt van hoe dat de sideskirts erop gemaakt zijn, als ze gewoon op normale ophangpunten zitten geschroefd(?) zijn ze wss makkelijker eraf te halen en er weer op te zetten?

CRXed
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door CRXed » 09-09-11 01:22

Allemaal moeilijk te zeggen bij een auto waar al zoveel aan geklooid is.
Dat er nieuwe randen inzitten betekent niet dat het goed gedaan is en dan heb je binnen de kortste keren weer roest.

Ik zou zoeken naar een auto die wat meer standaard is en die naar je eigen zin maken, ipv zo'n hok te kopen.
http://www.crxed.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jorit35
1e monteur
1e monteur

Bericht door jorit35 » 10-09-11 00:40

X2 :roll:
Voem wha weg FLITS

Plaats reactie