Vraag verzekering/blok niet op kenteken

Nuttige informatie (zoals de EPC)
Plaats reactie
Arkan
1e monteur
1e monteur

Vraag verzekering/blok niet op kenteken

Bericht door Arkan » 05-02-13 13:21

Guys,

Heb kort geleden schade gehad aan mijn auto, wat niet mijn schuld was.
Er is een expert geweest en de auto is econimisch totallos verklaard en krijg de dagwaarde van de auto wat heel erg weinig is. Hierdoor heb ik een contra-expertise ingeschakeld omdat ik het niet eens was met de dagwaarde die ze bepaald hebben. Nu is de contra expertise geweest en schijnen de auto volledig geinspecteerd te hebben en zijn er dus ook achtergekomen dat er een andere motorblok ( b16) in ligt. Nu krijg ik binnen twee dagen te horen op wat voor bedrag de contra-expertise uitkomt.

De auto is gewoon verzekerd als 1.5 en staat niet als b16 op kenteken. De verzekering gaat dit nu te horen krijgen. Ik heb hier en daar weleens gelezen dat de auto in dit geval niet verzekerd zou zijn maar weet dit niet helemaal zeker.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor problemen kan ik hierdoor verwachten of juist niet? Al heb ik gelijk krijg ik dan automatisch ongelijk?

Zit behoorlijk in de knel momenteel en weet het even allemaal niet meer.

Als dit in de verkeerde gedeelte gepost is excusses, dan graag verplaatsen naar waar het hoort
Afbeelding
BED3Rider

Redis
1e monteur
1e monteur

Re: Vraag verzekering/blok niet op kenteken

Bericht door Redis » 05-02-13 17:16

Je zou de verzekering kunnen bellen(wel met een andere telnr dan dat bekend is bij hun) en de vraag aan hun stellen maar dan zo verkapt dat het dus niet om jouw auto gaat. Maar om toekomst plannen bijv en of je wilt weten of je auto dan verzekerd is.
Afbeelding

robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

Bericht door robin veldwijk » 06-02-13 00:08

Ik geloof dat inhoud van het blok voor de verzekering niet uit maakt.
Als je het aantal cilinders gaat veranderen, levert dit wel problemen op. Dan zit je bij de Apk ook met een probleem.
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8

Jippie.K.ej9
1e monteur
1e monteur

Bericht door Jippie.K.ej9 » 06-02-13 04:45

En als het aantal PK's een bepaald percentage stijgt kunnen ze ook moeilijk gaan doen..
Probeer vol te houden dat dit een 1.6 D-serie is met een standaard aantal PK's. Noem de D niet.
Zeg dat je hem zo gekocht hebt, doen alsof je nergens wat van weet en zorg dat je complete voor en achternaam van de fora af is. En scherm Facebook af, mocht je dat hebben danwel en info van de auto erop gepost hebben.
Mijn inzending voor het NK " slechtste onderschrift":

Burn tires, not condoms

MY00
1e monteur
1e monteur

Bericht door MY00 » 14-02-13 20:14

En wat was de uitkomst? Heb je een hoger bedrag gekregen en geen problemen met de swap?
Niet meer op zoek, de ee8 gekocht van ......

Arkan
1e monteur
1e monteur

Bericht door Arkan » 14-02-13 20:22

Ik heb nog geen problemen gehad/gehoord over de swap van de verzekering.
De contra expert heeft me vandaag pas terug gebeld met zijn uitsluitsel en komt ook op het zelfde bedrag uit als wat de eerste expert heeft opgegeven.

Dus voor mij keuze snel gemaakt, de auto gaat uit elkaar ( is zonde I know maar moet toch ook echt aan mijn eigen portomonee denken nu )
Afbeelding
BED3Rider

ROBRACING
1e monteur
1e monteur

Bericht door ROBRACING » 17-02-13 17:39

In dit geval betaald ook de verzekering van de tegenpartij uit die hebben technisch gezien niks te zeggen, die moeten ook uitbetalen als je er een straalmotor op geschroefd hebt.
Wanneer jij dit ongeval veroorzaakt had ligt het natuurlijk heel anders en mag je van geluk spreken als ze niet ontdekken dat je blok geswapt is.
Echter nu bekend is dat je rondgereden hebt met een geswapte wagen zonder dit te melden zou je in de toekomst eventueel wel eens problemen bij je verzekeraar kunnen ondervinden.

Jaapie_CRX
1e monteur
1e monteur
Contacteer:

Bericht door Jaapie_CRX » 27-02-13 19:11

Misschien in de toekomst handig om te weten, voor 55 euro kun je bij de rdw de motor op kenteken laten zetten.
Ik heb dit vorige week met mn eg B18c gedaan. Stelt echt niks voor! man van de rdw zij zelfs dat ik niks aan de verzekering door hoef te geven.
1/4mile
2007 ED9 D16Z5 n/a 15.207
2008 ED9 D16Z5@6psi 13.848
2009 EE9 B16a1@6psi 13.343
2013 EG B18C@10psi 12.138
2014 EG B18C@ 18psi 11.664

ROBRACING
1e monteur
1e monteur

Bericht door ROBRACING » 27-02-13 19:26

Geld ook alleen voor auto's van voor 96, daarna heb je een herkeuring nodig van rond de 2000 euro als ik t goed heb begrepen.
En ter aanvulling, na de keuring moet je het ook aan je verzekering doorgeven en dat kan eventueel resulteren in een hogere premie.

NiQueZz
1e monteur
1e monteur

Bericht door NiQueZz » 27-02-13 23:18

ik las laatst ergens dat iemand beweerde dat het voor auto's na 98 ook makkelijker is geworden.
Als jij kan aantonen dat dat model ook orgineel met die motor is geleverd en dus een type goedkeuring voor bestaat. Zou je een auto van na 98 ook makkelijk moeten kunnen keuren voor een aantal tientjes.

http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/a ... motor.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb het gevonden op hcn : http://www.hcnonline.nl/forum/viewtopic ... 1#p1191771" onclick="window.open(this.href);return false;

ROBRACING
1e monteur
1e monteur

Bericht door ROBRACING » 01-03-13 19:27

Ok dan is dat recentelijk aangepast dus... maar ik zou er niet zo van uit gaan dat je alleen aan hoeft te geven dat een bepaald model zo geleverd is.. Onze overheid kennende zul je diverse officiële papieren moeten kunnen overleggen.

NiQueZz
1e monteur
1e monteur

Bericht door NiQueZz » 01-03-13 23:11

is volgens mij ook recentelijk aangepast.
maar zoals op de rdw site staat moet je inderdaad wel echt met papieren van de oude auto moeten komen.

Plaats reactie