Nieuwe auto Civic of CRX

Nuttige informatie (zoals de EPC)
Plaats reactie
kaasaanfiets
1e monteur
1e monteur

Nieuwe auto Civic of CRX

Bericht door kaasaanfiets » 29-01-14 20:50

Ik ben een tijd lang hier niet geweest omdat ik mijn CRX ed9 had verkocht. Ik kreeg hem nog een keer door de apk maar daarna was het een aflopende zaak dus hem ik hem met een nieuwe apk maar verkocht. Heb laatst gekeken maar ondanks dat de apk pas in november af loopt is hij niet meer via RDW te vinden. jammer....
Momenteel heb ik een Golf 3 GTI 8v maar ondanks dat het een vrij comfortabele en roestvrije auto is, is het toch niks voor mij.

Ik zit naar een civic te kijken omdat een ee8 waarschijnlijk wat te duur is en een ed9 mwa.

Maar mijn probleem is dat er zoveel verschillende civic's zijn dat ik er echt niks meer van snap.
Ik wil graag een civic die ongeveer zo snel is als een ed9 en het zou ook mooi zijn dat hij niet al te zwaar is (wegenbelasting enz ;) )
Maar nou kom ik veel civics tegen met een sohc, rijd dit net zo lekker als een dohc ed9? als in lekker hoogtoerig?

Ook zie ik hier een daar een VTEC-e staan, maar dat is ook en sohc en is eigenlijk een 12klepper maar krijgt 4 kleppen extra boven een X aantal toeren? is zo'n blok kwa snelheid en gevoel een beetje hetzelfde als een ed9 blok?

Zoiets als dit vind ik wel mooi:
Afbeelding
of
Afbeelding
Toevallig is deze van Mike. Maar zoiets is waarschijnlijk niet te betalen en redelijke staat.

Dus wat komt een beetje in de buurt van een ed9 en is nog enigszins betaalbaar +- 1500 euro.
bla bla bla lalalala....

Redis
1e monteur
1e monteur

Re: Nieuwe auto Civic of CRX

Bericht door Redis » 30-01-14 00:12

Enige wat qua snelheid gelijk of sneller is dan een ed9 zijn de dohc vtecs en esi(sohc vtec).
Zo een vtec-e is niet vooruit te krijgen.
Afbeelding

kaasaanfiets
1e monteur
1e monteur

Bericht door kaasaanfiets » 31-01-14 20:03

De sohc Vtec is dat het D16z6 blok die in een civic esi zit?

en dan heb je nog de vti die is dohc vtec? is dat de b16a1 en ligt die ook in een ee9?
bla bla bla lalalala....

robin veldwijk
1e monteur
1e monteur

Bericht door robin veldwijk » 31-01-14 20:39

Ja dat klopt. B16A1 is de EE8 en EE9. Modelen vanaf 93 hebben de B16A2 motor erin liggen als het een VTI is.
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8

Plaats reactie