wat controleren na zeer lange stilstand

Nuttige informatie (zoals de EPC)
Plaats reactie
MrFasterke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

wat controleren na zeer lange stilstand

Bericht door MrFasterke » 18-03-14 22:04

hey, ik heb pas een crx gehaald die al minstens 12 jaar niet gelopen heeft en buiten heeft gestaan. zat ook geen radiator op. welke dingen moet ik controleren of vervangen? benzine sowiso, olie vervangen of eerst zo is laten draaien? wat verder nog? mvg

CRXed
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: wat controleren na zeer lange stilstand

Bericht door CRXed » 19-03-14 00:37

Eerst kijken of ie wel rond wil draaien nog, kan je doen door de ontsteking / bougiekabels los te laten en alleen op de startmotor laten draaien.

Verder zou ik echt alles vervangen als ie niet vast zit, zoals
-olie, ook van de bak
-bougies
-koelvloestof

En als ie het dan doet, ook meteen distributieriem, spanner en waterpomp.
http://www.crxed.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

MrFasterke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door MrFasterke » 19-03-14 15:58

CRXed schreef:Eerst kijken of ie wel rond wil draaien nog, kan je doen door de ontsteking / bougiekabels los te laten en alleen op de startmotor laten draaien.

Verder zou ik echt alles vervangen als ie niet vast zit, zoals
-olie, ook van de bak
-bougies
-koelvloestof

En als ie het dan doet, ook meteen distributieriem, spanner en waterpomp.
straks maar is een starter halen want die zit er ook niet op. dan zal ik kijken of hij nog ronddraaid. vandaag erachter gekomen dat die stilstaat sinds 1998! zullen dus wel 80000 echte km's zijn en niet terug gedraaid ofzo :) zal straks of morgen laten weten of die het nog doet [-o<

becas
1e monteur
1e monteur

Bericht door becas » 19-03-14 18:45

Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn haha! Liever een hogere KM stand en dan regelmatig goed gelopen, dan lage KM en al 15 jaar stil! Maar áls die het uiteindelijk doet, dan is dat wel cool ja :D

MrFasterke
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door MrFasterke » 19-03-14 22:37

becas schreef:Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn haha! Liever een hogere KM stand en dan regelmatig goed gelopen, dan lage KM en al 15 jaar stil! Maar áls die het uiteindelijk doet, dan is dat wel cool ja :D
Hy is wel 90% roestvrij, zelfs dorpels en wielranden enz, toch staat hy al jaren gewoon buiten. En ik heb er 2 gekocht, ene totaal rotte maar daar werkt de motor nog van maar op de teller 664 000km met 2e blok en op lpg maar fat gata er toch uit ;)

Plaats reactie