kamelenjager - toch weer aan de EE8 @ P172

Stel jezelf en je auto voor
Gebruikersavatar
GlennCRX
1e monteur
1e monteur
Berichten: 5207
Lid geworden op: 15-01-09 21:49
Locatie: Would'nt you like to know......

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door GlennCRX » 02-03-14 22:37

Nee bitch, luister dan je weet toch!
Je moet die eindtipje onder die 45 graadies laten lopuh!
Dat is die lauwe shizznit plus dat die geluidje wel zal meefalluh toch?? :P :P :P

vtecallmighty
1e monteur
1e monteur
Berichten: 224
Lid geworden op: 18-08-08 20:40
Contacteer:

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door vtecallmighty » 02-03-14 23:10

Ik snap dat de aanpassingen die je aan de auto doet puur voor circuit gebruik zijn, maar man wat zonde dat je hier ooit zo'n nette ee8 voor gebruikt hebt :blush:

Gebruikersavatar
bregje
1e monteur
1e monteur
Berichten: 6512
Lid geworden op: 21-10-07 13:08
Locatie: De kwakel
Contacteer:

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door bregje » 03-03-14 09:25

vtecallmighty schreef:Ik snap dat de aanpassingen die je aan de auto doet puur voor circuit gebruik zijn, maar man wat zonde dat je hier ooit zo'n nette ee8 voor gebruikt hebt :blush:
Balen... Had het maar een citruspers in plaats van een auto moeten worden...
bregje schreef:Erger u niet...verbaas u slechts.
brian spilner schreef:turbo is voor mietjes...
kadafi schreef:brian spilner heeft gelijk!

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door kamelenjager » 03-03-14 12:11

vtecallmighty schreef:Ik snap dat de aanpassingen die je aan de auto doet puur voor circuit gebruik zijn, maar man wat zonde dat je hier ooit zo'n nette ee8 voor gebruikt hebt :blush:
Mee eens. De passie voor het rijden heeft het van het verstand gewonnen.

Knite Force
1e monteur
1e monteur
Berichten: 3627
Lid geworden op: 14-07-06 16:31
Locatie: Bierlingsveek

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door Knite Force » 03-03-14 23:33

bregje schreef:
Balen... Had het maar een citruspers in plaats van een auto moeten worden...
hahaha!!
"Live Fast, Die Only If Strictly Necessary!"

Lvd050
1e monteur
1e monteur
Berichten: 493
Lid geworden op: 09-07-13 16:26
Locatie: Groningen

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door Lvd050 » 29-03-14 19:13

Hoe beviel de B20 tijdens TA? Ik keek een filmpje van Gotanh in z'n k20 civic (die man kan ook aardig sturen trouwens :D ) en je was een waardige tegenstander leek het haha.

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door kamelenjager » 03-04-14 10:36

B20 heeft zich voorbeeldig gedragen, ik merk dat ik mn lijnen, remmen erop moet aanpassen.
Op het laatste moment zag ik dat de DS3000 remblokken op waren, en heb er mijn oude DS2500 op gezet, dat was ook even wennen, en wel jammer.
De uitlaat was veels te luid, en ik heb constant ingehouden op het decibel meetpunt waardoor ik de bocht ervoor ook heb op moeten geven (volgas de bocht uitkomen + koppeling intrappen is vragen om ongelukken). In de finale heb ik hier wel gas gegeven (inlap niet), maar daar merkte ik ook dat het niet netjes ging, ik heb die bocht de hele dag niet fatsoenlijk kunnen oefenen natuurlijk.
Al met al heeft de b20 netjes gepresteerd, nu is het op aan mij om er mee om te leren gaan. de snelste tijd was in de finale met 2:02.695, en dit was absoluut geen net gereden ronde. Ik denk dat in de 2:00 met mij erin heel erg haalbaar is. Ik had ook veel last van onderstuur, achteraf bedacht ik me dat ik mn demperinstellingen anders had moeten instellen omdat ik nu met volledige kooi rij.
In de warmup (punten tellen niet) ben was ik volgens mij 4e, in de kwalificatie 8e, en in de finale 5e plek. In het klassementsta ik nu 4e wat al boven mijn verwachting is :D.

Finale ronde

Link


Kwalificatie

Link


Directe updates, foto's e.d. zijn nu ook te volgen op een facebook pagina die is aangemaakt; https://www.facebook.com/camel2racing" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kamelenjager op 03-04-14 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
robin veldwijk
1e monteur
1e monteur
Berichten: 959
Lid geworden op: 05-01-12 20:03
Locatie: Vaassen

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door robin veldwijk » 03-04-14 11:29

Wat loopt dat ding lekker zeg! =D>
Zag al genoeg mooie foto's en filmpjes voorbij komen op facebook :up:
Honda CRX VTEC EE8
Jeep CJ7 AMC V8

Gebruikersavatar
becas
1e monteur
1e monteur
Berichten: 1040
Lid geworden op: 28-08-08 23:03

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door becas » 03-04-14 17:49

Ik was al aan het wachten op een verslagje. Je hebt de uitlaat toch speciaal voor circuit laten maken. Toch nog maar een demper erbij plaatsen?

Lvd050
1e monteur
1e monteur
Berichten: 493
Lid geworden op: 09-07-13 16:26
Locatie: Groningen

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door Lvd050 » 03-04-14 21:11

haha die kameel achterop +1

Wel lekker agressief gereden zo te zien, de b20 loopt inderdaad super!

Mooi man :D

Gebruikersavatar
Proximus
1e monteur
1e monteur
Berichten: 4620
Lid geworden op: 13-03-07 19:42
Locatie: Haulerwijk
Contacteer:

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door Proximus » 04-04-14 08:44

Het ging weer lekker Florian :up:
Ik vond je extra "demper" goed bedacht :-D

Gebruikersavatar
RST-ED9
Leerling
Leerling
Berichten: 85
Lid geworden op: 01-02-13 11:47
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door RST-ED9 » 04-04-14 12:50

Heb op zandvoort staan te luisteren, wat in prachtig geluid uit die B20 :P_
If it's not a Jap is crap!

Kriz
Leerling
Leerling
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-07-12 20:31

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door Kriz » 05-04-14 10:24

Klinkt lekker! En gaat goed vooruit! :up:

Gebruikersavatar
nixbovencrx
1e monteur
1e monteur
Berichten: 3154
Lid geworden op: 02-01-05 16:25
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door nixbovencrx » 06-04-14 17:43

Hemel, wat lekker zeg. Wist wel dat je geen spijt zou krijgen van een b20.

Zijn er nog dingen die je anders zou willen aan de motor?
Hoeveel compressie heeft hij nu ?

Hoop alleen nog op een mooie. Testbank/dyno uitdraai ....

Succes m8
kwam een roestige opel astra achterthuis rijden, vraagt die vent of me crx een opknappertje is.... lol

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door kamelenjager » 17-04-14 22:40

Zal inderdaad wat aan de uitlaat moeten gaan gebeuren haha.
De zuigers zijn 11.5:1 van CP pistons, rick. de kop is ook naar spec (84,5) geboord, en de koppakking is standaard maat. Zou rond de 11.0:1 uit komen. Ik heb geen plannen om nog iets aan te passen. Loopt goed, loopt mooi :)

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door kamelenjager » 13-10-14 21:58

Time Attack verslag Florian Wilming, honda crx - super pro street.

Zaterdag, vrijrijden, voorbereiding.
Graag wou ik vandaag een ronde testen om te zien of (met name) de aandrijfassen heel bleef, en ik wou voelen hoe de remmerij zich gedroeg nadat hier wat veranderingen in toegepast zijn. Het bleek een drukke dag te zijn waarbij alle sessies vrijrijden uitverkocht waren, op de supersport sessies na, voor deze sessie ben je een 'vrij rijden licentie' nodig. Mazzeltje dat ik vorige keer vrijrijden assen geslaagd ben hiervoor. ZOdoende de laatste sessie van de dag geboekt.
De auto voelde best fijn aan, maar ik kon het niet eens worden met de remmerij, het gaf geen fijn linear remgevoel, ik kwam constant veels te vroeg, of te laat uit. Het voelde alsof ik er de controle niet op had. Met het verkeer op de baan, een 2:06 op de laptimer gezet, opzich geen verkeerde tijd, maar niet iets waar ik geheel tevreden mee ben.
s'avonds nog eens over na gedacht, en besloten om mijn oude remblokken terug te plaatsen, ik weet dat ik hier niet het maximale mee uit de auto kan halen, maar het was beter dan het huidige.
Mijn matties hebben deze avond de auto laten keuren, vlak na de keuring speelde een koelvloeistof lek op bij de radiateur.. ook maar iets om de volgende ochtend te inspecteren.

Zondag, timeattack
De dag zou naat gaan worden, regen, en pas opklaringen ergens in de middag, dus toch maar een extra setje banden met fatsoenlijk profiel meegenomen.cOp tijd aangekomen bij Assen, de briefing meegemaakt en transponder op gehaald, ging vlotjes. Daarna moest er even geklust worden, de remblokken vervangen, besloten om op andere voorbanden te gaan rijden ivm gebrekkig profiel. Dit betekende dat er achter nieuwe toyo's op zaten, en voorop licht gebruikte kuhmo's. Vervolgens de slangklem vervangen bij de radiateur, and were good to go!

Warm-up:
De baan was nat, ontzettend nat. Maar gewoon lekker mn ding doen, rustig en stabiel proberen te rijden. Ik begon erg voorzichtig, de remblokken moesten immers ook nog ingereden worden, haha. Langzaam begon er een vertrouwd gevoel met de auto te ontstaan, vanaf het paddock had ik de opdracht meegekregen om onder de 2:30 te rijden, iets wat lastig bleek in vorige sessies op de kletsnatte en glibberige baan. Langzaam zag ik de rondetijd zakken op de laptimer, en kreeg ik daar waar wél en geen grip was te vinden, vervolgens maar het beste eruit proberen te persen.
In de laatste lap heb ik een 2:26.445 gereden. Doel behaald, tevens goed voor een tweede plek in de warm-up, maar helaas levert de warm-up geen punten op. Ik was tevreden als snelste voorwielaangedreven auto in deze klasse en een tweede plek tussen het heftigere geweld.

Kwalificatie:
Inmiddels was de baan niet veel verder opgedroogd, dus de setup aan de auto is gelijk gebleven betreft de zachte schroefset instelling en hoge bandenspanning, met een natte baan als dit is het erg lastig om warmte in de banden te krijgen, dus de taktiek bleef onveranderd. Tijdens het rijden kwam werd er langzaam iets meer grip gevonden, maar niet genoeg om spannende rondetijden te kunnen maken, wederom het beste er van maken en dat resulteerde in een 2:17.688, goed voor een derde plek! Maar niet langer snelste voorwielaangedreven, Bo Nielsen heeft stuk secondes snel bewezen met zijn kanon. Finale in het vooruitzicht, spannend!

Finale:
De baan leek aardig op te drogen, van Danny hoorde ik dat de baan erg goed opgedroogd was op de ideale lijnen, en dat er flink grip te vinden was. Dat was leuk nieuws, het schroefset heb ik achter iets stijver gezet, en de bandenspanning ietsjes omlaag gebracht.
In de warm-up laptop voelde ik direct de grip, wat een genot! Ik reed de boel stevig warm, en zo begon mn hotlap, en deze voelde erg lekker aan, een paar keer te vroeg geremd, wat met niet geheel verbaasde omdat de setup met de oude remblokken weer even wennen was, ditmaal mét grip op de baan! Hierdoor een klein foutje gemaakt, maar toch een respectabele tijd van 2:03.414, en dat is een hele verbetering tov de kwalificatie. Ik verwachte geen wonderen, de kanonnen in mijn klasse zouden dezlfde grip vinden als ik heb, en dan kan het knap lastig voor mij worden. Ik reed de pit en, en direct werd ik gefeliciteerd, mijn tijd is goed genoeg geweest om een derde plek te halen in de finale! Whoohoo!! We mogen op het podium en een beker mee naar huis, dat maakt de pech van afgelopen jaar een beetje goed.

Voor volgend jaar staan een aantal kleine wijzigingen gepland, het doel is om onder de 2:00 te gaan rijden, en lekker mee te kunnen komen in de Super Pro klasse, niet slecht, voor een +/-240-250 pk Honda CRX van 25 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
crxzeeland
1e monteur
1e monteur
Berichten: 1847
Lid geworden op: 10-01-11 21:53
Locatie: tholen
Contacteer:

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door crxzeeland » 16-10-14 12:37

Nice. Nog gefeliciteerd man :)
datgene wat iemand 20 jaar geleden vast heeft gezet, moet ik toch wel los kunnen krijgen?

b-fly
1e monteur
1e monteur
Berichten: 394
Lid geworden op: 29-03-12 09:54

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door b-fly » 22-10-14 22:08

Chapeau!!

Gebruikersavatar
kamelenjager
1e monteur
1e monteur
Berichten: 7265
Lid geworden op: 01-04-06 10:54

Re: kamelenjager | B20 v-tak!

Bericht door kamelenjager » 15-11-14 09:24

30 November is er vrijrijden op Assen, hierdoor wil ik dit jaar nog in of onder de 2:00 rijden! :D
Paar kleine wijzigingen hiervoor op de agenda, ik heb nu AST schroefset eronder en heb een Intrax RSA overgenomen van TCC, zo'n Intrax set heeft een paar leuke snufjes in zich zoals een thermostaat en een Anti Roll Control systeem. Ik ben erg nieuwsgierig of ik hier verschil van ga merken.
Daarnaast heb ik dit jaar wat issues gehad met de remblokken, het eea getest en vervolgens op mn oude DS2500 gereden die bijna op waren. De bestelling voor DS3000 is geplaatst bij dutchpowertrading, hier waren ze het goedkoopst.

Voor de winter wil ik een Skunk2 valvetrain erin doen, ik denk aan Skunk2 pro2 nokkenassen met bijhorende veren en LMA's.

Knite Force
1e monteur
1e monteur
Berichten: 3627
Lid geworden op: 14-07-06 16:31
Locatie: Bierlingsveek

Re: kamelenjager EE8 B20 circuit speeltje

Bericht door Knite Force » 15-11-14 23:41

Mooi man, dát gaat lekker klinken!
"Live Fast, Die Only If Strictly Necessary!"

Plaats reactie