kamelenjager - toch weer aan de EE8 @ P172

Stel jezelf en je auto voor

Re: kamelenjager EE8 B20 circuit speeltje

Berichtdoor kamelenjager op 01-12-14 19:22

Nee ik denk het niet, gps laptimer op de telefoon had wap gps issue, twee snelle rondes zijn gemeten als in, en die stond op 4:02, dus een 2:01 heb ik minimaal gereden.. of die in de 2:00 zat is hard to tell.

Ik heb 1 sessie vrijrijden kunnen rijden, een nieuw wiellager ging stuk en vervolgens bleef de gasklep hangen op volgas tijdens de tweede sessie.. toen vond ik het wel goed.

Wat is er veranderd aan de auto? Intrax schokbrekers met mn eigen veren 140 en 120k en achter een camberkit met die bijna naar 4graden staan (meende ik). de auto staat nu iets hoger en voorop zit geen camber kit, dus daar nu iets minder camber, dit wil ik voor volgend jaar wel.
De auto voelt in balans, geen minimaal onderstuur, dit is meer het gebrek aan grip tijdens het accelereren. Bochten kan ik met veel meer, tot vol gas doorheen op assen en de auto glijd over de baan alsof die op rails rijd. Ik heb hierdoor meer rust in mijn rijden doordat ik minder corrigeer, en makkelijker mn plek op de baan, waar ik wil zijn of naar toe wil, kan behouden. Met de afstelling kan ik nog wat speling. Ik heb 1 sessie goed kunnen rijden, en vergeten de schokbreker instellingen aan te passen waardoor ik bijna volledig hard rondom reed. En dit voelde toch best goed aan op het relatief vlakke assen.

Filmpje v/d eerste sessie, je hoort het wiellager steeds meer lawaai maken..

Link
kamelenjager
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor b-fly op 01-12-14 21:01

Kijk hem gaan. :wOOt:
b-fly
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor crx90 op 01-12-14 21:31

Ding loopt goed door zo te zien =D>
crx90
1e monteur
1e monteur

1991 Honda CRX Type 2 VTEC

Berichtdoor kamelenjager op 31-01-15 14:36

Afbeelding

Motor er gister uit gehaald.
Blok gaat naar EDG voor plaatsen van Skunk2 Pro2 nokkenassen en Skunk2 LMA's, EDG gaat de boel vervolgens uitklokken.
De bak gaan nieuwe synchro's in van synchrotech, de carbonlined versie, en er ligt een skunk2 pro camberkit klaar voor de voorzijde, de achterzijde laatst al gedaan. :)

Voor 1 Maart moet hij weer vrijrijden op Assen.
kamelenjager
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Chieltje op 31-01-15 14:39

wanneer maak je die witte af?
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!
Chieltje
1e monteur
1e monteur

1991 Honda CRX Type 2

Berichtdoor Proximus op 02-02-15 11:35

Chieltje schreef:wanneer maak je die witte af?

:lol: :up:
Proximus
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor kamelenjager op 03-02-15 08:48

wedstrijdje wie hem het eerst aan de loopt heeft? :P
kamelenjager
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Kriz op 03-02-15 14:10

ben benieuwd naar de resultaten. Was nu al een dik project!! :up:
Kriz
Leerling
Leerling

Berichtdoor kamelenjager op 01-04-15 16:43

Met time attack nog even de sporen gegeven..

Mini verslagje;

Vorige week zaterdag de auto nog even afstellen na het plaatsen van andere nokkenassen (skunk2pro2 voor de puristen) bleek lastig, na onderzoek bleek de TPS sensor clip in de gasklep zelf afgebroken te zijn. Dit gelukkig weer kunnen maken waarna ik de auto snel heb kunnen afstellen, leek in orde. s'avonds de auto zonder problemen door de keuring, en een gezellige avond met SW-Performance gemaakt! waarna we lekker in slaap zijn gevallen in de pitbox.
Next day, Time Attack day! Het was weer even geleden dat ik op Circuit Park Zandvoort heb gereden en dat kon ik wel merken.. het was weer even wennen, aan de auto, de remmen, en motorkarakter. Het viel me op dat de auto in het midden toeren gebied wat inhield, en ook op piek naar mijn idee. Ik hoopte een nieuwe PR te gaan rijden vandaag maar dit bleek erg moeilijk. Snelste tijd een 2:02.8. Een 9e plek in de kwalificatie en een 10e plek in de finale. Volgende keer gaan we voor de 2:00 of eronder. Nu zorgen dat de auto beter afgesteld word, het liefst op de testbank, en de camber kit voor de voorkant monteren! Iedereen bedankt voor het gezellige weekend! Top geregeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zou een k20 beetje op gas willen sjouwen?
Afbeelding
kamelenjager
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Proximus op 01-04-15 16:53

Proximus
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor kamelenjager op 29-05-15 15:42

Weer een update'je, inmiddels weer een paar keer kunnen rijden, maar ik blijf aandrijfassen slopen. Ik ga nu het vet in de hoezen vervangen voor Redline 2cv, ik vermoed dat dit het probleem gaat oplossen.

Kan constant 3/4 rondes maken op Nederlandse circuits en dan is er een aandrijfas probleem, ofwel, elke keer als de boel warm is en er een beetje vertrouwen opgebouwd is kan ik weer stoppen.

Zonder al te veel moeite wel 2:01.7 op zandvoort en 2:01.5 op assen.. nette tijden, maar nog niet waar ik wil zitten...
Afbeelding

Ik denk en hoop met de huidige setup onder de 2:00 te komen.

nog even een snelle speclist;
CRX 960kg met kooi, 2/3e tank, excl chaffeur
2.0 vtec gebouwd @231pk
platensper
kumho v70a voor, r888 achter, 205/50/15
oem twinpot remklauwen met ds3000 voorop met 300mm s2000 schijven.

zandvoort:

Link

Assen (ahh ik wou de gt3 zo graag voorbij):

Link

enjoy, thanks for looking :)

Afbeelding

Afbeelding
kamelenjager
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor crxzeeland op 30-05-15 23:29

kamelenjager schreef:
enjoy, thanks for looking :)

Thnx for posting.

Over die aandrijfassen: Wat is er anders aan dat vet dan?
datgene wat iemand 20 jaar geleden vast heeft gezet, moet ik toch wel los kunnen krijgen?
crxzeeland
1e monteur
1e monteur

1991 Honda CRX Type 2

Berichtdoor limbo-driver op 31-05-15 21:20

Een upgrade naar versterkte assen een optie?
kan het te maken hebben met de verlaging i.c.m het vermogen?
Crx d16Z5 1990
Civic 1.4S 1996
Civic 1.8 2015
Vfr 800 Vtec ABS
Cb 600 S 2001
Cbr 600 f 1997 circuit racer
limbo-driver
1e monteur
1e monteur

1990 Honda CRX Type 2

Berichtdoor kamelenjager op 01-06-15 07:25

zoals het nu lijkt, word het te heet, wrijving icm de flinke remmerij en weinig koeling in dit gebied. Het vet van redline kan tot boven 500graden aan
kamelenjager
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor Chieltje op 01-06-15 11:16

Die assen krijgen ook wel een paar flinke optaters... haha scheurmaniak! :-D
Afbeelding
Waar een Dinges, is een weg!
Chieltje
1e monteur
1e monteur

1991 Honda CRX Type 2

Berichtdoor crx_freak op 13-09-15 17:25

nette crx en leuke filmpjes! gaat wel goed zo te zien :)
crx_freak
Leerling
Leerling

Berichtdoor kamelenjager op 14-02-17 02:42

Hi! Dat is een tijd geleden! Stiekem lees ik heel af en toe nog eens mee.
Allereerst dank aan Robert Blom (Roblom)! Held en oprichter van DeCRXgarage.nl, and still keeping the website running until today. :up: Dankzij alle instructies van de website heb ik ontzettend veel geleerd en de basis fundering van de auto/CRX kennis gelegd, zonder die info zou mijn CRX verhaal wellicht heel anders gelopen, laat staat alle informatie de we op het forum hebben kunnen delen, prachtig geweest! Op mijn 17e kocht ik mijn eerste CRX, veel te erg uit de hand gelopen, maar god wat hield ik van de ding, hij is teneer gegaan als een echte CRX, tegen een boom, total loss. Toch stopte het hier niet, meerdere CRX’s in bezit gehad (2xED9, 5xEE8) en ook nog een EP3 (booooooring!) en ook een hoop civics, veel leuke projecten gedaan en het circuit rijden bleek leuk, in opkomst en dat lag me wel, een stukje sturen had ik vrij gauw door, ik ging grenzen op zoeken en de auto er steeds verder op aanpassen, vervolgens drie jaar meegedaan in competities in de Nederlandse TimeAttack, met leuke resultaten zoals de gewonnen bekers en twee maal het klassement gewonnen met de 1e prijs. Voelde best goed, zeker als je de competitie bekeek, daar zaten bizarre tegenstanders tussen met gigantische vermogens, vooral de gezichten wanneer je ze weer inhaalde op de snelweg nadertijd, Hun racewagen op de trailer of aanhangwagen met een flinke auto ervoor, en ik haalde ze in met het CRX-je waarvan ze er niet voorbij konden, of ingehaald werden op het circuit, priceless.
Afbeelding

Na het bouwen van de B20vtec motor heb ik minder plezier erin gekregen, alsof het laatste doel was bereikt, een racemotor volledig opgebouwd, m'n punt was gemaakt, ik heb een race betrouwbare B20vtec weten te ontwerpen, wat relatief uniek is in Nederland. niet zozeer bizar piekvermogen, maar wel op betrouwbaarheid, met zorgvuldig gekozen materialen de juiste bewerkingen laten uitvoeren bleef dit een gok, het onderblok is van een Honda CR-V (ja zo'n vierkante 4x4), en de cilinderkop van een Integra Type-R, niets in de motor is origineel gebleven danwel bewerkt, alles doordacht en berekend om de betrouwbaarheid en duurzaamheid ten goede te komen, en toch een leuk atmosferisch (geen turbo of compressor) vermogen weten te maken. Wanneer al deze studie, en zorgvuldig plannen dan tot uitvoering komt word het spannend, en als je motor zich vervolgens bewijst geeft dat een enorm gevoel van voldoening. 231pk 209nm, begrensd op 9000toeren (wat jankt dat heerlijk!) en een compleet lineaire vermogenskromme, perfect! Toegegeven, niet het maximaal mogelijke vermogen, maar herinner, deze is gebouwd voor endurance en betrouwbaarheid, in de compressiewaarden ben ik voor veilig gegaan met 11.5:1.
Afbeelding

Nadat de gebouwde motor werkte en bewezen was ik had niet veel meer op de wensenlijst wat ik er nog aan wou doen of veranderen, het laatste was nog een Intrax RSA onderstel volgens mij, en ook dat zit eronder, geweldig onderstel! Hoewel het oorspronkelijke idee was om de auto relatief standaard te houden heb ik me mee laten slepen in de passie en is een aardig harde amateur circuitracer geworden met behoud van kenteken en APK. Ik streefde naar een rondetijd op de circuits van TT Assen en Zandvoort beide in de 2:00, Hoewel ik dichtbij gekomen ben, heb ik dat niet gehaald, daarvoor ook te weinig tijd op het circuit gereden om de volle potentie met de nieuwe setup tot uiting te laten komen, ik ben er zeker van dat het er in zit, en durf zelfs te zeggen dat onder de 2:00 haalbaar geweest was, but we will never know ;). De uiteindelijke stand is geworden 2:01.7 op Zandvoort circuit en 2.01:5 op TT Assen circuit . Een eindstand waar ik vrede mee heb.
Afbeelding

Ermee op straat rijden is het leuk, maar vermoeiend, relaxt cruisen lukt allang niet meer want het is echt werken in een auto die steeds meer en meer geëvolueerd is naar race specificaties, een gevoelige motor met lichtgewicht uitgebalanceerde onderdelen in zich, tik het gaspedaal met een haartje aan en de toerenteller schiet direct boven verwachting hoog, de sterkere koppeling voelt zwaar aan en het gevoel van de koppeling oplaten komen icm met het het juiste toerental vergt kunst en controle, het platen differentieel met 80% lock van Mugen is een ware eindbaas op het circuit, niet nadenken Florian, gasgeven in de bocht, dit komt goed, waar een andere wagen op de max van zijn grip verdeling zit heb ik er vaak nog zoveel meer uit kunnen persen, dat differentieel sleurt je door elke mocht en heeft me nog nooit teleurgesteld, mits je maar vol gas geeft, nee sorry... new honda-kid-on-the-block jou standard integra differentieel staat echt, heel echt echt, in de schaduw van de prestaties van een differentieel van een kaliber als deze, niet lullig bedoeld, maar dat is iets wat je ervaren moet om te begrijpen. De agressieve reactie van het differentieel die jou corrigeert wanneer je geen vol gas geef of juist geen gas geeft is ook niet prettig en klinkt alsof de aandrijfassen door het schurbord heen ramt, dat geeft wel wat rare gezichten als je de rotonde over steekt ja. Voor je zonnige toerritje in het weekend wordt de prijs ervoor betaald, een platen differentieel is brutaal, een aan/uit knop, nee het is vechten me deze auto,niet werkt met je mee, en stuurbekrachtiging? Nee... deze auto sleurt de energie uit de bestuurder alsof alsof elke rit een competitie is, dat is tevens zijn ook zijn charme, try and tame this beast. Zoveel lol ik er ook aan gehad heb, alle mijn CRX’en, zoveel als ik ervan geleerd heb wanneer er weer iets stuk was en verbeterd moest worden, die ervaring, daar ben ik enorm dankbaar voor en is iets wat ik altijd bij me draag. Toen ik de eerste CRX had heeft het twee weken geduurd om de radio werkend te krijgen, geen technische kennis, geen gereedschap, weinig meer dan bewapend met de informatie die online beschikbaar was, en zo starte het prutsen en ontdekken. Sneeuwbal effect? Dat dekt de lading allang niet meer.
Afbeelding

De tijd nu gekomen om het achter mij te laten. ik heb andere interesses ontdekt, andere passies waar ik mijn vrije tijd graag aan besteed, Ik werk fulltime, heb een passie voor sport, CrossFit en dat beoefen ik vaak, daarnaast ben ik ook coach waarbij ik bijdraag in de community waar we onze atleten het beste in henzelf naar boven halen dmv zware training, goede coaching is essentieel, hier heb ik een passie in gevonden, misschien wel een logisch gevolg voor iemand die ooit 115kg heeft gewogen en vervolgens 50kg is afgevallen.

Bijna 13 jaar altijd in bezit geweest van een CRX, danwel rijdend, danwel wel als project. De tijd is er nu voor mij voor om de CRX door de geven aan een volgende waar de passie nog wel ligt. Ik kan verklappen dat het een bekende van deCRXgarage familie is, en tevens een vriend van mij. De motorswap gaat er weliswaar uit, en zal dus als redelijk compleet chassis door gaan naar de nieuw eigenaar, die er denk ik een hele mooie en unieke basis aan heeft voor zijn eigen plannen.

Guys, girls, Roblom (aka Robert Blom) in het specifiek voor het mogelijk maken, is zeker een hoofdstuk van mijn leven en nog steeds spreek ik dagelijks met vrienden die ik heb leren kennen op deCRXgarage. Mochten mensen vragen hebben over het eea, mijn auto, kennis, ervaring, whatever, je kan me contacten via facebook (Florian Wilming) of mailen (thagostino apestaartje gmail.com), Thanks again, it was a blast!

De raceauto zols die nu is, zonder stickers:
Afbeelding

Afbeelding

Yep, fundays! Paar memorial foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dorifto? I can do that..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Love the view
Afbeelding

Afbeelding

Never forget
Afbeelding

Afbeelding

Beetje memory onboard video material:
CRX B20vtec at Zandvoort laptime: 2:01.7

Link

Porsche GT3RS hunting at TT Assen , laptime 2:01.5 (start op 2:00 in de video)

Link

Mijn allereerste auto, helemaal stock gekocht in rode kleur, helemaal gerestaureerd, subtiele bumpers erop (toen kon het nog), en een neutrale parelmoer kleur, was m'n eerste motor swap ook naar een B16A1, en dat vermogen vond ik al bizar in zo'n lichte auto. Geweldige wagen. Heeft zijn eind gevonden tegen een boompje, eeuwig zonde voor mij.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfde auto, toen ik hem kocht:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kamelenjager op 14-02-17 21:24, in totaal 30 keer bewerkt.
kamelenjager
1e monteur
1e monteur

Re: kamelenjager saying goodbye @ P171

Berichtdoor ESR69 op 14-02-17 09:30

Is natuurlijk geen makkelijke beslissing geweest, maar ik kan het compleet begrijpen!
Ik zie vaak genoeg een Crossfit foto/filmpje voorbij komen :up:
Mooie geschiedenis qua Honda's en jammer van de zwarte CRX. Maar dingen gebeuren zoals ze gebeuren en je leert er van.

Zelf wil ik je ook bedanken voor alle moeite die je gedaan hebt voor mij en mijn crx. Een keer terug komen zodat ik weer naar huis kon rijden vanaf Hoogeveen, wat tips & tricks geven op Zandvoort, etc.
Hopelijk zien we elkaar nog wel een paar keer, misschien zelfs wel op Assen of Zandvoort? Ik heb nog wel steeds plannen om TA te gaan doen :P
Diesel..the fuel of Satan

Afbeelding
Link to Webpage
Link to Facebook
ESR69
1e monteur
1e monteur

1991 Honda CRX Type 2

Berichtdoor Slipsick op 14-02-17 21:18

Toch speciaal voor jou even me inlog weten te achterhalen.
Maar crx broeder u zal worden gemist!
Afbeelding

USDM SI CRX
EJ2 Mini-ME

DBS Krew Member
Slipsick
1e monteur
1e monteur

Berichtdoor stn op 15-02-17 00:07

Florian, bedankt! Bedankt dat we tijdens Time Attack van jouw heerlijke CRX mochten genieten. Wat een apparaat was dat!
Voor mij was/is jouw CRX een van mijn grote voorbeelden.

Succes met je nieuw hobby!
stn
Leerling
Leerling

VorigeVolgende

Keer terug naar Showroom