Het overzetten van de HRC (Hoofd Rem Cilinder) is niet noodzakelijk maar wel mogelijk.
De achterremmen (klauwen en schijven) van een ED9 en een EE8 zijn gelijk.
De voorremmen (klauwen en schijven) zijn uitwisselbaar. Hierbij dienen de complete fusee stukken en spoorstangen overgezet te worden. Let er hierbij wel op dat de stuurkogels van een EE8/9 korter zijn dan die van een ED9. De stuurkogels van de ED9 kunnen ingekort worden maar hierdoor blijft er wel minder 'vlees' van het schroefdraad over.
Voorzijde | Achterzijde | |||
Type | CRX ED9 | CRX EE8 | CRX ED9 | CRX EE8 |
Steek | 4x100 | 4x100 | 4x100 | 4x100 |
Diameter | 242 | 262 | 238 | 238 |
Offset | 45 | 45 | 48 | 48 |
Dikte | 19 | 21 | 10 |
10 |
Het is mogelijk om de EE8 remmen te upgraden naar remmen van een Integra Type-R (ITR). Voor de ED9 is dit ook mogelijk maar hiervoor moet eerst de fusee's van de EE8 aangebracht worden.
Het overzetten van de HRC is wel aan te raden maar niet noodzakelijk. Het ABS systeem van de Integra remmen kan zonder problemen weggelaten worden.
Voor ABS dienen er ABS ringen en sensoren op de fusee's geplaatst te worden. Deze moeten aangesloten worden op een, bij een CRX niet aanwezige, ABS computer. Ook moet er een ABS pomp geplaatst worden in het motorrruim en alle remleidingen dienen aangepast te worden omdat de remleidingen van alle wielen rechtstreeks naar de ABS pomp moeten lopen.
Al met al is dit heel veel werk en zijn er nog weinig mensen (zo niet geen) die het hebben gedaan waardoor hier weinig over bekend is.
De achterremklauwen van een ED9 en een EE8 zijn gelijk. Beide kunnen zonder aanpassingen uitgewisseld worden met ITR achterremklauwen. De schijven van de ITR kunnen niet toegepast worden omdat deze een wielboutgat patroon hebben van 5x114. Deze 5x114 kan niet worden herboort naar 4x100 (wat nodig is voor het fusee van de CRX). Hierdoor moet er een andere schijf worden toegepast.
De montage van voorkant is dus een beetje afhankelijk van welke schijf gebruikt word. De gewenste schijfdimensies zijn samengevat in de onderstaande tabel.
Voorzijde | Achterzijde | |
Steek | 4x100 | 4x100 |
Diameter | 282 | 260 |
Offset | 45 | 61 |
Dikte | 23 | 12 |
Deze schijven bestaan echter niet waardoor er dus naar alternatieven gezocht moet worden.
Voorzijde | Achterzijde | |||||||
Type |
UKDM MG ZS180/ZR160 | Prelude 2.3 (BB2) | Civic Aerodeck 1.8 VTi (MC2) | UKDM MG ZS180/ZR160 | Prelude 2.3 (BB2) | Civic Aerodeck 1.8 VTi (MC2) | ||
Steek | 4x100 | 4x114 | 4x114 | 4x100 | 4x114 | 4x114 | ||
Diameter | 282 | 282 | 282 | 260 | 260 | 260 | ||
Offset | 45 | 47 | 47 | 48 | 43 | 49 | ||
Dikte | 25 | 23 | 23 | 14 | 10 | 10 | ||
Aanpassing | 1 + 2 | 3 + 4 | 3 + 4 | 1 | 4 | 4 |
VLAKKEN!! dus niet slijpen. De klauw moet namelijk weer perfect recht op de fussee komen!
Beiden 1mm en niet 2mm van een van de twee is om zo veel mogelijk de sterkte van het materiaal te behouden.